felixjames.reismee.nl

Muggen, rijst, bonen en belachelijk caribische eilanden

Bueno!

FF een berichtje uit David, Panama. Ben hier sinds gisteren neergestreken na een dikke week genoten te hebben in Bocas del Toro (panama). Veel verschillende caribische eilanden waar het kwik naar mijn gevoel niet beneden de 30 graden celsius komt. Veel gesnorkeld, gefeest en mensen ontmoet. Het is apart hoeveel mensen uit het westen zich vestigen op zo'n eiland. Alles is niet echt efficient, en ongelofelijk langzaam, maar dat is precies hoe de locals (en na een paar dagen ook de reizigers) het willen hebben.

Na mijn laatste berichte uit Samara, heb ik samen met een zwitser een auto gehuurd en heel Costa Rica doorgetrokken. Veel verschillende klimaten gezien en gevoeld, van idioot hete stranden waar surfen het trefwoord is, tot hoog gelegen gebieden waar koele regenwouden aan de orde van de dag zijn om te bezoeken, en daarmee ook de gekste beesten die men daar tegenkomt.

Nu in David dus, Panamas second largest city. Zit maar wat te internetten aangezien er buiten een almost tropische storm woedt. GElukkig is dit hostel errug relaxed en is het van veel voorzieningen voorzien. ALleen het mooie zwembad dat ze hebben is lekker aan het overstromen nu, dus wendt ik me maar tot de meer moderne elektronische middelen om me te vermaken. ZO maar lekker boekie lezen. Ben weer lekker alleen aant reizen en zou het eerlijk gezegd ook niet anders willen. Je ontmoet zoveel (makkelijker) mensen en je hebt niet de irritaties en meningsverschillen die (soms) ontstaan als je in groepsverband reist. Ik ga morgen door naar Panama City om een paar dagen te spenderen, en prijsvergelijkingen (en kwaliteitsvergelijkingen) te doen met betrekking tot de zeiltocht naar colombia die ik wil gaan doen.

Moet voor Colombia wel wat tijd uittrekken aangezien het een groot land is met veel prachtige bezienswaardigheden (nee niet alleen de vrouwelijke inwoners).Hoor alleen maar goede dingen over dit intrigerende land van alle reizigers die ik ontmoet, dus verheug me er nogal op!

Tot snel maar weer dan..

Groetjes Felix

ps: nee geen fotos.... ze hebben hier geen computers waar ik een sd kaart in kan stoppen helaas, en de kabel van camera was immers gejat.

Reacties

Reacties

Judith

Hey Felix..

Gezellig verhaal weer! Lekker man Panama en van daar dus met de boot naar Colombia...relaxt! Cartagena zeker met de boot! Zou me met name op de kust concentreren, de plaatsen zoals Medellin en Cali zijn niet zo geweldig, van horen zeggen in elk geval! Lekker naar Cartagena en van hieruit met bootje paar dagen relaxen op Playa Blanca, zo met bootje te doen, Santa Martha, Taganga en lekker naar National Park..super relaxt! Zijn je plannen nog meer? Via Popaijan naar Ecuador misschien en dan Peru? Ben benieuwd en blijf je volgen! Wanneer is het einde in zicht..of nog lang niet? Lekker blijven genieten!!!
Kus Judith

Sytze

Maestro! Mooie verhaals man! Wat n tof idee om met de boot te gaan trouwens ook! Dus hebt ook weer 'n nieuw boek geritseld? Goed zo! Chillse en hou ons op de hoogte, echt leuk om te lezen!! Dikke besos op je dop jaja

mirjam!

alvast succes met zeilen!!! have fun!
xxx

Roos

Wat heb jij het heerlijk daar! Geniet er nog even goed van en schrijf nog een paar mooie verhalen!
Liefs

Wilm,

Super mooie verhalen!...en een zeiltocht naar colombia spreekt echt tot de verbeelding...damn moet de volgende vakantie maar naar Costa rica...of Colombia.
en kun je de ongecensureerde versie nog even naar mij mailen ;-)

besos op je dop Willem!

richard

hallo felix,
ben je eerste kerstdag weer in groningen of nog elders op de wereld?

Bruno

Hey Felix,

Zeilen bij Colombia klinkt goed. Moet je natuurlijk wel eerst even de basics van het zeilen leren. Ik zit thuis te genieten van een (mexicaanse) griep, maar kom er wel overheen. Al enig idee wanneer je terug bent? Misschien geven we voor oud&nieuw een feestje. Je bent welkom natuurlijk. Zorg er voor dat je je nog goed vermaakt!

Groeten,
Bruno

jeroen

Klinkt onwijs goed flex!
Die muggen moet je maar op de koop nemen als ik lees wat je daar allemaal ziet en meemaakt.
Gaaf man.
Geniet ervan!

Jolande

Wat goed weer wat van je te horen, kan ik even mee-genieten van je ervaringen.

Die zeiltocht moet waanzinnig zijn, ben erg jaloers! En Colombia zal ook prachtig zijn.

Hier in NL mis je weinig, het is herfstig (regen/kou/grijs) en de eerste Sinterklaas reclames komen alweer op tv. Nederland maakt zich dus op voor een echte winter. Bruno heeft een lekkere griep te pakken, maar ik ben (nog) niet aangestoken, wat betekend dat ik elke ochtend gewoon door de kou naar kantoor moet fietsen. Verder aan het voorbereiden op scriptie schrijven, daarmee begin ik in januari.

Voor oud en nieuw geven we een klein feestje maar wel met heel veel champagne (voordat de afstudeer ellende begint). Zou super zijn als je dan weer in NL bent en langskomt. Bruno hoopt echt dat je erbij kan zijn.

Laat snel weer wat van je horen.

Groetjes,
Jolande

Stephanie

Lekker rustig aan doen.., heerlijk! Hier neemt de werkstress alweer toe, maar heb eind van het jaar een welverdiend weekje vrij:).
Zeiltocht klinkt erg gaaf. Ben benieuwd naar Colombia, kijk uit naar je volgende verslag!

xxx

Pap

Zeiltocht naar Colombia met windsnelheden boven
160 kmh?
Dat ben je er binnen het uur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!