felixjames.reismee.nl

Gowing slow

Olaaaaaa mensjes,

Ten eerste my most sincere apologies voor het feit dat ik zo lang geen verhaaltje heb getypt, maar niet overal werkt het internet even goed (vooral lastig met foto's) en waar ik nu ben (belize) is het zoooooooo duuuuurrrrr, voor een uurtje internetten kan ik een week leven in Guatemala.... maar ja voor parelwitte stranden en een ongelofelijke Carribean ' feel' ervaring moet je wat over hebben nietwaar??

Best gek om nederlands te typen, aangezien ik veel engels en spaans spreek... Kom af en toe zeker ook nederlanders tegen maar ja, als je in een groep zit vind ik het nogal asociaal om constant nederlands te spreken. Merk het nu met het typen ook, in mijn hoofd zit ik contant woorden te vertalen van het engels naar nederlans, haah

Tongue out

Na het laatse bericht zojuist te hebben gelezen, moet ik zeggen dat ik erg veel gereisd heb sinds Antigua in Guatemala. Heb in Antigua de vulkaan beklommen waar ik een een 2-tal filmpjes op deze site heb gezet. Hoop zometeen wat foto's up-te-loaden, maar de verbinding is errrrrrug traaaaaaag hier, dus hoop dat het lukt.
Na Antigua ben ik naar Lago de Atitlan gegaan. Het grootste meer in Guatemala, waar de mooiste uitzichten zijn die ik ooit heb gezien. Ben eerst naar San Pedro gegaan, een plaatste dat (nadat ik het veelvuldig aangeboden kreeg) bekend staat als een plaatsje waar iedereen wiet aan het roken is. Ik woon in nederland dus vond dat niet zo bijzonder en ben na 2 dagen verder gegaan naar Santa Cruz, een andere plek aant het meer. Behalve 1 groot hostel was hier nikssss te doen. Maarrrrr dat hostel was wel fantistisch dus ben daar 5 dagen gebleven. erg relaxed aan het meer, leuke feestjes en ook nog sportief gedaan met een kayak tripje en beklimmen van een waterval (4 uur durende klim...!!!!).

Op dat moment dacht ik dat ik de mooiste plekjes aan het meer wel gehad had.... Ik vertrok naaar het laatste plaatsje aan het meer, San Marcos, omdat vanuit daaar het reizen makkelijker was (betere aansluitingen). Tot mijn verbazing was San Marcos zelfs nog beter dan al die andere stadjes, dus heb daar ook nog maar ff 3 daagjes vertoefd

Cool
. Tja die luxe heb je als je alle tijd vd wereld hebt. San Marcos was een soort hippie plek dat bekend is voor Yoga, massages en tarot kaarten leggen en meer van dat zweverige gedoe.... Niet echt mijn ding maar lekker genieten van het fantastische uitzicht aan het meer is ook prima. Hoop dat mijn foto's dit een beetje kunnen ondersteunen, maar mijn camera heeft wat kuren wat het fotogrraferen nogal bemoeilijkt. Binnenkort wat meer foto's van andere mensen met beter camera's hoop ik.

Na San Marcos ben ik vertrokken naar Lanquin (Semuc Champey GOOGLE). Laten we het maar het achtste wereldwonder noemen. Een paar dagen gebleven in een soort van resort aan een rivier, waar ik onder andere tubing (in een opgeblazen binnenband van een traktor) de lokale river maar es effe goed heb verkend.

Na Lanquin verder gereisd richting Flores, maar daar eenmaal aangekomen een half uurtje doorgereisd naar een plek genaamd El Remate, naar aanleiding van een tip van een gekke fransman die heilig overtuigd was van het feit dat Het veel mooier en relaxter was dan Flores. Moet zeggen dat ie gelijk had. Heel relaxed hotelletje, met een enorme steiger aan (wederom) een prachtig meer waar ik 2 dagen heb gechilled.

Ben nu sinds afgelopen donderdag in CAYE CAULKER, BELIZE....... Once again I found paradise. Beetje hetzelfde gevoel als Aruba hier, must say I like it!!!! Voelt een beetje alsof ik terug ben van weggeweest. Het eerste wat ik hier hoorde was: HEY MAN,Eilandje vol met rastafaris, en ontmoet hier veel tofffe mensen.
Gisteren op snorkeltoer geweest, en heb echt alle zeedieren gezien die je kunt verwachten; Sea Turltes (groooooot!!), heb gezwommen met Nurse sharks (net zo groot als ik) en er was een erg nieuwsgierige Manatee (zeekoe), een enorm beest dat nogal geinteresseerd was in mij, aangezien het mij volgde onder water hahaha. Echt een mooie ervaring om zoiets van zo dichtbij mee te maken. Kon het beest gewoon aanraken!
De dag afgesloten met een verjaardag van een of andere dude die ik heb ontmoet, prachtig feestje gehad, vandaaag dus maar een (like everyday) een chillday hehe. Heb een fiets (jaja) gehuurd en ben een beetje overhet eiland aant crossen, de mooie plekjes verkennen en hier en daar een hangover snackje aan het oppikken.

Probeer nu wat foto's online te zetten (BEDANKT VOOR DE FOTO SPACE jOPIE)... hoop dat het lukt want internet is bijna net zo sloom als al die luie negers hier (wel een goede vibe by the way

Cool
).

Tot volgende keer, en ik ben echt blij met allle leuke berichten van iedereen. Kan niet iedereeen persoonlijk terug berichten, dus ik hoop dat middels deze verhaaltjes iedeeen een beetje op de hoogte blijft. Zal mijn best doen om wat vaker dit te doen maar ben niet altijd in de gelegenheid, en die pc's hier werken niet altijd mee.

take care everybody en remember,

go slowwwww man

Wink

Reacties

Reacties

KV 551 Jupiter

2 fotos ?
Heb je de camera op het strand gebruikt?
Dan is ie totall loss...
Een zandkorrel does the job.
Even goed de manual lezen,(afd. problemen oplossen)

Tot gauw,
Pap.

willem jan

Hey dude,

Geen straf wat jij daar aan het uitspoken bent. Ik ga weer lekker aan het werk, terwijl jij waarschijnlijk ergens aan het chillen bent. Iemand moet het doen!

Have fun...

Roos

O heerlijk, ik wil ook wel op zo'n mooi plekje zijn nu. Maar ja ook ik moet aan het werk. Nog anderhalve week en dan mag ik lekker ook weg! Heerlijk, maar geen mooi wit strand. Geniet er goed van!
Liefs

Tim

Hond! Ik ga morgen... ;)

Marjory

Heerlijk Felix!! Wil wel effe een escape naar het paradijs waar jij nu zit!! Damn, wat heerlijk! Hier in Nederland weet je momenteel niet of je je bikini aan moet trekken of je regenjas. Echt heel raar weer!

Ik moet nog effe 5 weken en dan ga ik voor 3 weken naar Thailand! Joehoe!! Echt zin in!

Hoop snel weer een top verhaal van je te lezen!Veel plezier daar!

X Marjoor

Sytze

Maestro! Wat een vukking mooie verhalen weer man!! Ben echt jaloers op je! Maar niet te lang ws gheghe.. :-) Nou, ik ga maar weer es aan het werk... :-(
Have fun en spreek je later!

richard

Beste Felix,
ik wordt hier in NL langzamerhand wel stinkend jaloers op je. Het regent hier in NL veel en het is in Groningen behoorlijk uitgestorven. Desalniettemin we maken het beste ervan. Groet,
Richard

anaw@online.nl

Beste Felix,

Godv... super man!!! Ik ben bere trots op jou en als ik wat jonger was..........................

Hartelijke groet,
Joop

Bruno

Wat een gave verhalen. Misschien moet ik toch maar naar Belize op vakantie als ik dit hoor..... Ik moet nog 4 weken zweten op dit kantoor en dan ga ik ook richting de Cariben (voor twee weken helaas). Veel plezier nog in het paradijs!

Groeten,
Bruno

Jos en Jos

Mooie verhalen Felix! Wij dachten dat wij net nog bij het achste wereld wonder waren ... Angor ... een mega tempelcomplex in Cambodja. Maar we zullen de boekjes er eens op na slaan.
Laos was echt super mooi. Begroeide bergen, fel groene rijstvelden en veel rivieren. Ook veel mooie dingen gedaan als kayakken en olifantje rijden. Heeeel veeel tempels en buddha's gezien. Inmiddels dus in Cambodja. Zaterdag weer naar huis om maandag twee weken naar frankrijk te gaan .. het kan minder.

Ik ben blij dat Willem Jan het werk doet.

Have fun ... jos en jos

Felix J

Ach ja... heb minder leuke dingen in mijn leven gedaan :p

BEdankt voor de reacties en voor iedereen die op vakantie gaat. have fun!

Sytze en Willem, neem aan tot snel! PS 1 dag in Cancun is genoeg, daarna gaan we naar Isla Mujeres ¨:)

Steven

Te gekke verhalen Felix. Heb zelf net weekje gesurfd (golf) en was echt mooi, ook al kon ik er echt niks van. Was meer opgegeten worden door de golf, in de wasmachine terecht komen, uitgespuugd worden op het strand en met glimlach weer die zee induiken. Dus als je de kans krijgt zeker daar proberen! Kijk uit naar nieuwe verhalen van je. Veelp lezier!

greetz

Leon

Ha Flex,

Mooie verhalen, met name die zeekoe waar je sjans mee had. Het is daar blijkbaar toch weinig anders dan in Nederland ;).

Het wordt wel tijd voor wat foto's, dus doe maar even wat extra moeite.

Later man, geniet ervan!

Jolande

Ha Felix,

Brun en ik wilden ook een rondreis door Belize maken deze zomer. Heb het hele land uitgepluisd, alle hot-spots goed bekeken en een offerte aangevraagd via het Belize reisbureau. Die offerte mocht ik meteen weggooien, wat is Belize duuuuuuuuuuuuur! Dus nu maar daar de Dominicaanse Republiek, haha.

Ik ben dus wel heel erg jaloers dat jij er gewoon wel zit. Ik heb alles gelezen over Caye Caulker en het moet geweldig zijn. Je hebt in Belize ook nog Maya ruines, maar heb je eigenlijk al gezien in Mexico. Er ligt ook een eilandje aan de kust van het land, Coconut Island, waar alle hutjes een generator hebben, omdat er amper electrisiteit is. Je zit daar in alle rust met als enige geluid het brommen van die generatoren, geweldig. Iedereen loopt er op blote voeten en de hele dag te chillen, misschien iets voor jouw om heen te gaan!? Ik kan zo nog 10 andere hot-sports opnoemen, maar ik weet zeker dat je zelf wel tips krijgt van de mensen om je heen.

Wij zijn net terug van een bruiloft uit Zweden, minder tropisch maar ook geweldig. Over 4 weken naar de DR, even bijkomen, en dan begint het gewone leven weer (zucht).

Kijk uit naar je volgende reisverslag. Tot die tijd: Enjoy!

Liefs,
Jolande

Ferry

mooi om te lezen hoe het met je gaat/ wat je beleeft/ wat je ervaart/ enz.
wat een geweldige belevenissen!!
Hoe je het weer allemaal voor elkaar krijgt..? Ik weet het niet......Hij F'lixt 't weer.....
Dus, zoals Barry Stevens (weet je nog; de miniplaybackshow) zei: vooral doorgaan.......

Hasta la pasta.

ps. mocht Jos Meerman zeggen dat hij van mij gewonnen heeft in de finale van de clubkampioenschappen ......geloof hem niet! Snik.Snik.

Sytze

Idd tot snel! Nog 2 weekjes en dan zijn we d'r al, kan niet meer wachten! Heb dat Isla Mujeres net ff gegoogled en... wat een land whahaha! Hoop dat die mujeres niet op zeekoeien lijken :-) Hé man, zie je snel!

Stephanie

Hey!

Zo te lezen heb je weer veel leuke dingen gedaan! Vooral de snorkeltoer klinkt erg leuk (wel oppassen voor de giftige pijlstaartrog he;)

Ben net terug van vakantie, heerlijk bijgekomen en een mooi kleurtje gekregen. Nu nog een weekje vrij en dan moet ik (helaas) er weer tegenaan.

Geniet van alles daar!

x

Yvet!!

Hey!! Wat weer een leuke tropische foto's, aruba gevoel komt zeker weer helemaal boven? Ben jaloers!! Heel veel plezier met Wilm en Sytze, volgende keer ga ik ook weer mee!! Maar mannen onder elkaar... komt vast goed!!

kus

Judith

Hee Felix!

Eindelijk weer even wat van je gelezen. Zoals je van Arjan al hoorde hebben wij zelf nog geen internet in het nieuwe huis.. Maar op mijn werk lukt het af en toe nog wel eens om even naar je foto's te kijken. Moooooie plaatjes!! Echt super dat je zo geniet van alles daar! Lijkt mij ook wel wat...voor lange tijd lekker weg! Niks plannen, lekker rondreizen. Maar dat komt...
Het verschil tussen een droom en een doel is het maken van een plan, hè! Genoeg plannen in mijn hoofd, haha!
Felix héél veel plezier met alles wat je meemaakt!!

Liefs Judith xx

Ender, Katie, Kayra, kleine Ender, Judith en Arjan

He van Hinten, haha,

Alvast gefeliciteerd van ons allemaal gozer. Jammer dat we niet bij je kunnen zijn. Veel plezier in ieder geval.

Liefs en een dikke pakkerd van ons!

nien

Hey poeps, ik heb je geprobeerd te bellen, maar kreeg een tududu....zeg maar.... Kep eigenlijk ook geen flauw idee of je je mobiel up and working hebt daaro. In ieder geval wens ik je een hele fijne verjaardag toe! Tot nu toe geen interessante post. Een verjaardagskaartplasticfotoding van t-mobile, hah! Nog steeds je creditcard niet nodig? Ik hoor het wel, dikke vette kus voor jou op je birthday!

Robert v Herksen

Hey Felix,
Mooie verhalen en foto's. Erg stoer allemaal. Hier ook alles prima. Tennisseizoen is bijna op zijn einde qua toernooien. Ook wel weer prima zo. Ik heb ons in ieder geval alweer opgelijnd om voor toernooiwinst te gaan in de stadjershal :-)

Tot lator!!

Groet,

Robert

Leon

Flex,

Zag in m'n agenda dat ik je verjaardag heb gemist!! Nou ik denk dat je er niet van hebt wakker gelegen.

Hoe dan ook, gefeliciteerd met je verjaardag ouwe vrijbuiter!!!

Felix

Iedereen bedankt voor felicitaties e.d.!!!!!!

Alles cool nu, ben in Merida... niet al te veel aan hier, morgen maar lekker weer in de bus stappen

xx

mirjam

dushi!!!
mn eerste verhaal wat ik van je lees... zag op je hyves deze link! heb mij direct maar even aangemeld :)
Leuk om alles te lezen! wat een geweldige ervaringen!
mis je aruba al n btje? ;) haha
Mucho placer!
en ik wacht je volgende verhaal af!

un beso mirjam

Globbetrotter

Hoe ben je van San Marcos naar Lanquin (Semuc Champey) gegaan?

Felix

Globetrotter, wie ben jij??? Ben gegaan met een bus, kun je het makkelijkst boeken in Panajachel.

bye

Globbetrotter

Ben man van 46 jr die met 2 kinderen(4+6jr) + vrouw naar Guatamala & Belise juli/aug 2010 op vakantie wil.
Hoelang duurt de busreis.

vriendelijke groeten

Felix

Geloof in totaal bijna 12 uur, best lang. Je moet eerst naar Coban om over te stappen geloof ik.

Groeten

Globbetrotter

Oke, bedankt
ga waarschijnlijk eerst naar ichicastenango voor de markt en vandaar uit naar Coban. En neem dan een dagtocht naar lanquin & Semuc Champey.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!