felixjames.reismee.nl

Viva Mexicoooooooooo

Dag lieve kijkbuiskindertjes!

Hoe gaat ie in Nederland? Hier gaat alles lekker!

Erg lange vliegreis gehad, maar het was het zeker waard. Ik zat naast 2 mexicaanse meiden, waarvan 1tje gelukkig wat engels sprak. Het leuke was dat ze voor mij daarna het hostel ging bellen om een taxi te regelen, maar die lui hadden hun zaakjes weer niet goed voor mekaar waardoor ik geen taxi via het hostel kon krijgen.

Maaaarrrrrrrrrrr de vader van een van die meisjes bood mij aan om mij naar het hostel te brengen, en die uitnodiging nam ik gretig aan :)

Hij gaf me gelijk maar ff een rondleiding door de stad, wat een cultuurshock zeg... ongelofelijk. Het was al donker dus een erg goed idee van mexico city krijg je dan niet.

Eenmaal in het hostel aangekomen maar ff gedoucht en op het dakterras gaan zitten. Biertje gepakt en vrienden gemaakt met 2 dudes uit Australie, erg toffe gasten waarmee ik waarschijnlijk morgen mee verder ga reizen naar Oaxaca. Vanuit daar (na 2 dagen ofzo) willen we door naar Zipolita of Puerto Escondido, geweldige strandplaatsen waar fantastisch gesurft kan worden. Ook geweldige feesten daar schijnt

Cool

Mexico City is ook geweldi, je ziet hier de raarste dingen, en de verschillen tussen arm en rijk zijn erg groot. Je ziet bijvoorbeeld iemand met een rolex om en een duur pak aan, en 2 meter verderop zit iemand zonder benen en armen producten (zelfgemaakt???) te verkopen...

Ik zet binnenkort wat meer fotoos erop, moet namelijk ff uitvogelen hoe dat werkt met deze pc. Heb leuke fotoos en filmpjes van Teotohuacan, waar ik gisteren de hele dag geweest ben (enorme oude ruines van een volk dat nog voor de azteken hier leefde).

Vandaag ga ik het het Antropological Museum, dus ben erg cultuurrijk bezig merken jullie. Dit zal wel veranderen als ik aan het strand zit over een weekje haha. Maar goed tot nu toe is mexico city geweldig, niet te overzien zo groot en vol met nieuwe ervaringen voor mij.

Fotoos volgen snel hoop ik

Tot de volgende update,

Hasta Luego

Felix

Reacties

Reacties

Judith

Hey Felix,

Super leuk, zit lekker te genieten van mn brakke zondag en zie jouw eerste verhaaltje langskomen! Gelijk maar even lezen en reageren dus! Wat een leuke start heb je al zeg, goed gedaan met die Mexicaanse meiden haha! Gaat makkelijk he, en zo zie je maar dat je route ook meteen uitgestippeld is zodra je er bent en aan de praat raakt met mensen! Geniet er lekker van, kijk uit naar je volgende verhalen! Ook voorzichtig he :-)
Ben je helemaal vergeten nog even te bellen in NL om plezier te wensen, dus bijdeze!!

Dikke kus,,,y suerte con hablar en Espanol..

Roos

Hey Felix,

Klinkt goed, compleet in een nieuwe wereld dus. Kan je straks weer even op adem komen op het strand! En daarna weer helemaal brak worden!

Veel plezier!
Liefs

WILM!

Hey fijne gozert!

Mooi eerste verhaal man!....goed begin..de kop is er af!!...Technootjes was leuk gisteren alleen niet zoveel bekenden..maar prima vermaakt..nu braquetesque!...ben benieuwd naar de vootoos!

Moi!

Vogel

Hé pill'nslikkert, mooi dat je goed bent aangekomen in Mexico. Heel toevallig dat juist jij weer naast 2 mexicaanse meiden zat. Valt me wel tegen dat je nog naar een hostel moest, haha.
Mooi dat je gelijk twee gasten hebt ontmoet waar je verder mee gaat reizen.
Ben benieuwd naar foto's van je!!
Veel plezier nog, groeten Vogel

Frank

Hey Flix!

Goed te horen dat je heelhuids bent aangekomen en dat je het tot nu toe wel kan vinden met de locals! De kop is eraf.. go explore en pas op voor de biggetjes onderweg! Groet'n!

Yvet!

Hey!!!
Tof om te horen dat je het al super naar je zin hebt! Had ook niet anders verwacht!! Ben benieuwd naar de foto's en de verdere stoere verhalen!!

xx
p.s. zeker weten dat ik je slipper niet nog ff na moet sturen?? ;)

jeroen en sandra

He die flex,

Flex zit in de vliegtuig en ja hoor...meteen naast 2 chica bonita's.....hoe krijg je het weer voor elkaar ouwe snoepdoos. Of waren het toch 2 lelijke meiden en maak je het allemaal weer te mooi om waar te zijn?!

De culturele man uithangen.....is een keer weer wat anders haahaha!
We zijn toch erg benieuwd naar de feestfoto's....

Liefs en tot snel weer sandra en jeroen

Vincetheprince

Hi krullebol,
leuk om even je blog te lezen.. en dan gelijk weer twee mejicana's in de buurt (denk je wel even aan je mondkapje en andere voorbehoedsmiddelen;-))
geweldig hoor zo'n wereldreis..
tennisracket mee, om warm te worden?
ach domme vraag.. dat is natuurlijk ook niet nodig , tis daar heet zat als jij zo'm mejicaanse pueblo binnen wandelt..
Say hi to Speedy..
from your big uncle..

Elf

Dat klinkt als een goed begin :) Heeeel veel plezier daar, dat komt vast goed! Ben benieuwd naar de foto's!! KUS

mama

lieve flix
super!!!als je ons steeds zo op de hoogte houdt, heb ik geen klagen. ga zo door en blijf voorzichtig. kus mama

KV 271 (jeunhomme)

Jongen.

Het kan enorm verkeren, ik herinner me dat je zei... nou ja ik ga wel mee maar ik wil NIETS leren ennn nu doe je iets cultureels, Antricological Museum.

Dirk zou zeggen , heeee van Kooten, kom even een pisje drinken, hé'hou je er buiten lamlul heb ik je wat gevraag eh van Kooten kom even een pisje drinken joh.
Zo te horen zit mee, zet hem op jongen.

Meer cultuur, minder strand, het ziet er goed uit.

Juffrouw Jeunhomme was een adellijk meisje voor wie Mozart dit fraaie Pianoconcert schreef(Cultuur ja)
Pap.

KV 271 (jeunehomme)

Twee fouten in vorige reactie.
Niet graag gedaan.

KV 271

Rik

Pikkestein, alles hopibon dus zo te horen! Leuk om je verhalen te lezen! Have fun,

Xx

Sytze

Maestro! Wat 'n verhaal'n weer ja. 't zou onze Flix ook weer niet zijn haha! Tof om van je te lezen, en nou rap das armas die foto's erop hè?! Grtz, me

willem jan

Hey dude,

Leuk allemaal die verhalen.....maaruh hoe is het nou afgelopen met die 2 vrouwen? (of komt dat in de 'uncensored' versie).

Veel plezier in ieder geval.

Stephanie

Hey hoi!

Goed begin! En ben jij al even cultureel bezig geweest zeg, haha! Enne... dus nog geen bedbugs aangetroffen;)?

Kijk uit naar je vakantiekiekjes (met je bruine koppie) en volgende verhalen!

Liefs Steph.

P.s. Valt me wel een beetje tegen dat je je Spaanse taalvaardigheden niet in het vliegtuig hebt toegepast;)!

Richard Woldring

okay,
Richard volgt je nu ook online.
Veel plezier
adios!

Tim

Ik wil je graag complimenteren met je cultureel verantwoorde uitstapjes. Dit zal leiden tot een beter begrip van het de cultuur en geschiedenis van het Mexicaanse volk. Dit inzicht zal je zeker helpen bij het regelen van Mexiaanse senorita's: slim en leerzaam van je!!!

Nienke

Hey liefje, fijn om wat van je te horen! En te gek dat het allemaal zo van een leien dakje gaat. Ik ben net terug van een weekendje oerol. Wat een te gek festival is dat! Zeker voor herhaling vatbaar! Kyteman weer gezien, wat een optreden geven die lui, nie normaal! Kep al drie dagen geen stem meer, aparte ervaring, ben je gewoon echt een beetje gehandicapt.
Maarre...bijzonder dat je zo enthousiast bent over Mexico-stad. Boven verwachting, toch? Leuk man. Ik ga maar es even ophouden met me geklets. Mail je binnenkort, das beter. Kusje!!

Jolande

Ha Felix,

Ik had niet anders verwacht dan dat jij je reis begint met twee Spaanse dames en twee Australische dudes. Je bent nu 3 dagen weg en 4 vrienden rijker. Als je op dit tempo doorgaat kan je beter een adresboekje kopen.

Goed te horen dat alles tot nu toe bevalt. Beetje cultuur kan geen kwaad, maar dat je over een paar dagen aan het strand zit is natuurlijk een beter begin van een lange reis. Ik ben super benieuwd naar de verhalen die je nog op je site gaat zetten. Keep them comming!!

Liefs,
Jolande

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!